Dressyrtävling!

Hakarps klubbmästerskap i hoppning och dressyr idag.
Jag och garp var med i dressyren, och red en L:B. Det kändes inte så bra, gjorde massa missar hela tiden osv. Men på pappret såg det bättre ut! ;D

Framridning:
Började att skritta fram tidigt, så jag skulle kunna jobba igenom honom osv. Vänstervarvet gick jättebra, men det gjorde inte högervarvet. Kändes precis som på träningarna, han vill inte ta stödet på yttern och vill inte böja och sånt. Men det är bara att jobba på!
Gick igenom vissa delar av programmet också, gick helt okej och då kände jag mej klar.

Inne banan:
Skrittade runt en stund och försökte komma ihåg programmet. Sen satte jag igång, det gick helt okej. Kände att jag fick en massa små missar hela tiden, + dåligt tempo.
Sista ökade galoppen kändes bra, men resten.. :P
Men jag är nöjd, detta var min första dressyrtävling, + att jag inte har tränat dressyr så mycket med garp.
Jag tänkte bara se det som ett träningstillfälle.

Sen skrittade jag av honom, hängde med elin och nora när dom gjorde iordning sina hästar. Sen gick vi tillbaka, och då visade det sig att jag kom 2a, och att jag hade missat prisutdelningen x). Hahah, men jag fick en rosett och pappret sen med. Jag fick 64.xx % och vinnaren hade 65.xx % , så det var inte långt ifrån, och jag är skitnöjd! :)

Kommentarer
Postat av: nora

Ni var finast! <3

supernöjd ska du vara! :D

2010-08-15 @ 18:18:31
URL: http://norachristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback