Dag 1

Om mig
Tar detta lite kort bara, eftersom att många här redan känner mig. Jag heter då Elin, jag är 15 år och går i 9an på Alfred dalinskolan. 
All min fritid går till Garp, även en liten del till skolarbeten höhö..

Garp är en valack född 1987, alltså är han 23år. Garp är inte min, som många tycks tro. Jonna Friman är det som äger honom. Hon köpte honom som 16 åring, och tävlade endel med honom. Han hade haft några få ägare tidigare, 2 tror jag. Han har gått höga klasser i fälttävlan, hoppning och dressyr. Sen blev Jonna 18, och därmed inte fick tävla ponny längre. Garp fick en ryttare som red honom lite. Men sen av någon anledning så slutade hon med det sommaren 2009. Allstå hade han stått i ett halvår när jag red honom för första gången, 10 december 2009. I somras var jag och Garp ute på några Pay and jump-hoppningar, och även en klubbdressyr. Vi har nollat alla hoppningar, och vi kom tvåa i dressyren. Efter det blev det inga fler tävlingar för oss. Men nu tränar vi dressyr förfullt! Tanken är att jag ska ta grönt kort, och sen ska vi ut och tävla lite klubb och kanske lokalt på våren/hösten 2011. Garp är i jättefin form nu, han har fått upp sin kondition och vi är mycket mer samspelta. Vi tränar för Jonna i både hoppning och dressyr, mest dressyr. Hon är den som känner onom bäst, hon vet precis hur jag ska göra osv. Det fungerar jättebra!

Den här bilden togs den 9 oktober iår. Mycket har hänt sen dess!

Hehe, inlägget om mig själv övergick visst till ett inlägg om Garp.. Men jaja! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback