Garp - 12 december

Framridningen bestod av jogging i lång och låg form. Allstå att han ska slappna av, inte kräva något av honom. Jag red fram väldigt länge, han är ju gammal och det brukar fungera bra efter en lång framridning. Tillslut började jag att jobba honom. Skänkelvikningar, öppnor och slutor i skritt. Han jobbade i en bra form och trampade på bra. Sen började jag trava lite lugnt. Skänkelvikningar även här, vilket gjorde att han började lyssna för skänkeln. Jag försökte att ha lite längre tygel, låta honom söka sig neråt själv. Efter en stund gick han jättebra i traven! Kändes verkligen bra. Galoppen var mycket sämre, vi hittade liksom inte den där känslan. Men jag är sjukt nöjd över traven, galoppen tar vi nästa gång. Happy!
Förlåt för lite konstig text, hoppas ni förstår vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Elvira :)

Niice med så mycket uppdatering!! :DD <3

2010-12-12 @ 21:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback