Garp - 5 juli

Idag fick garp nya skor - vilket verkligen behövdes!
Har inte gått tag i någon hovslagare på två veckor, då är det redan en vecka försent typ. Och sen vänta kanske en och en halv vecka på att han har tid, det funkar inte. Och på garps skor ser man att dom inte håller länge till, och det är inte alls snällt mot garp att låta honom ha för gamla / trasiga / utslitna skor. Stackars ponnyn <3
Så i lördags ringde vi en annan hovslagare, hon kom redan på måndags eftermiddagen (Y)
Skitsnällt! <3

Så efter det gick jag ut för att rida lite på fältet. Garp är ju gammal och har lätt för att bli stel, så det blev mycket mjukgörande. Vilket behövs till tävlingen imorgon!! Så jag skrittade mycket, jobbade på formen och att han skulle lyssna när jag gjorde mindre och mindre hjälper. Vilket funkade super, tillslut behövde jag knappt ta i tyglarna för att han skulle lyssna. Han lyssnade perfekt när jag bad honom att komma fram i trav, samt galopp. Vi tog bara nån liten galopp, och travade bara en liten stund. Var mest skrittarbete idag.
Och när han kändes bra så gick jag inte i stallet igen, putsade mina saker, och valde ut saker till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback