Vilken dag!

Idag kan jag dela med mej av gårdagens händelser, då jag är på bättre humör.
Hah, kan inte ha vart kul att träffa mej den sagen. Jag var på sånt fruktansvärt dåligt humör, och ja, jag har väl mina skäl.

På morgonen bestämde jag och ida oss för att åka in till hööks. Så fick jag 200 kronor att handla för, och 200 kronor att fylla på mitt busskort med. Så åkte vi till en massa kioskar, för att hitta någonstans att fylla på mittbusskort. Men det går inte någonstans, och där någonstans börjar min otur -.-
Vi kom fram till hööks i allafall. Gick runt där och kollade på massa fina saker. Jag hittade ett mörkblått hoppschabrak som garp skulle vara jätte fin i. Det var t.o.m 30 % på det, perfekt! Det tänkte jag köpa, om jag inte hittade något annat fint. Men eftersom att vi skulle till charlies och eko med väntade jag med att köpa det, det kan ju komma upp annat som jag behöver mer än ännu ett schabrak?
Ida köpte i allafall ett par ljusblåa senskydd till sigge, likadana som jag har i rosa. Sen gick vi till charlies. Där provade jag ett par stövelchaps/läderchaps , och kollade på lite annat. Ingen av oss köpte något där, så vi gick till bussen för att åka till eko. Så satt vi i typ 10 minuter och väntade, sen kom den. Och precis när vi skulle gå på så känner jag i min ficka. Mitt busskort ligger inte kvar!!!
I busskortsfickan ligger alla mina andra pengar också, alltså är ett busskort och 400 kronor borta. Så jävla surt!
Men jag gav inte upp, gick tillbaka hela vägen till charlies och började leta där inne. Vi gick runt i hela affären, bland en massa hyllor och annat. Det är inte där.
Så vi går till hööks igen, kollar överallt. Frågar i kassan och gör allt, vi letade i över en timme - utan resultat.
Den finns inte på vägen till bussemn heller, vi gick precis samma väg fram och tillbaka. Mitt busskort med 400 spänn i är helt försvunnet?!

Det var ju inte mycket att göra något åt, så vi fick ta idas pengar till buss, så vi kom hem i allafall. Så vi skulle gå till en affär och köpa dricka, eller ida skulle. Så på vägen dit skulle jag ringa nån, mamma eller vem det nu var. Och då står det att jag inte har någon täckning(?) . Jag smäller till mobilen, och då funkar den igen. Så blev det exakt hela tiden. Så fort jag la på efter att ha pratat med någon så lägger den av. Så får man smälla till den, och då hoppar den igång igen. Men tillslut funkade inte ens det, den reagerade inte ens. Den funkade inte alls, efter det har det stått att det inte har någon täckning. Den mobilen har hängt med ett bra tag, jag har bara väntat på att den ska sluta att fungera. Vilket den gjorde tillslut. Så nu har jag systers gamla fina mobil >.<

Japp, där rök schabraket. Och det närmsta ett nytt schabrak jag kommer nu är genom ett skyltfönster. Jag har typ 20 spänn att leva på i 2 månader. För nu säger mamma att jag är skyldig henne dom 200 kronorna som jag skulle fylla på busskortet med. Så jippi!
Sån lyckad dag, eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback