Pay and jump

Idag var jag med på grännalogens pay and jump hoppning. Garp var bästbästbäst.

60 cm - Det gick inte så bra på framhoppningen. Garp var inte lika pigg som han brukar, så jag fick driva väldigt mycket. Då blir det heller inga fina språng. Men sista språnget kändes bra i allafall, så jag gick ut till banan.
Där var han lite piggare och gladare.
Det var många konstiga svängar, så det gällde att hänga med honom i varenda steg. Jag misstog mej totalt på ett blått plank, men garp bekymrade sig inte över det utan kravlar sig över det helt utan hjälp. Älskade ponny <3
 Vi nollade banan, men det kändes inte så bra ändå. Det är ju inte bara resultatet som räknas, det måste ju kännas bra med. Men det var bara att samla krafter, och hoppas att det blir bättre i nästa klass.

70 cm - Redan på framhoppningen krävde jag att han skulle lyssna på skänkeln och ha en bra galopp. Sen började jag med hindrena, vi bara flög över :') . Efter tre språng tyckte jag att det räckte, det var ju ganska varmt och jag ville inte trötta ut honom innan han ska galoppera en hel bana + att allt kändes så bra, min älskade ponny <3
Inne på banan galopperade jag en halv långsida, och sen svängde på första hindret. Vi kom fel, för nära tror jag. Jag tappade tyglarna, och när jag försökte få tag i dom så höll jag inte i med benen, vilket gjorde att han hade fått hoppa nästa hinder själv. Så det blev ett lugnt litet stopp. Det kändes bättre än att han skulle kasta sig över, så som han ofta gör när vi kommer i obalans och så. Så det tar jag helt på mej, garp gjorde det enda rätta i den situationen! <3
Det var hinder nummer två i banan, så jag började om. Hahah, det var ju bara typ banträning, so who cares? :D
Då drev jag på och krävde ett ganska högt tempo, en galopp med mycket energi, då garp hoppar allt. Och resten av banan rullar på, garp är super och ställer upp på precis allt jag ber honom om.

Elin Johansson hängde med och hjälpte till och fotade, så lite bilder hoppas jag kommer upp imorgon.

Vad mer kan man säga än att garp är bäst? ;d <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback