Hopp-träning!

Hopp-träningen för karin idag som sagt.
Vi ställde upp två hinder på långsidan , och en oxer på andra långsidan. Bild kommer.
Tränade på olika saker som tex, ha rätt galopp genom hela "banan" , ha bra galopp, hoppa i rätt språng och anpassa galoppsprången till hindret, hålla bra galopp genom svängarna, och en massa massa mer. Idag var det mycket mer att tänka på, med garp alltså. Det brukar rulla på bra, sprången blir bra, garp lyssnar jätte bra och allt funkar. Men inte idag. Jag var inte riktigt med honom fullt ut, garp var inte riktigt som vanligt heller. Ganska hård i munnen, lyssnade inte riktigt och var stel som en pinne. Det blev bättre och bättre, ju mer vi jobbade på saker och ting. Och tillslut blev det faktist jätte bra!
I slutet kom vi nästan alltid rätt, då jag lärde mej att lägga inte honom rätt , och sen kunna hänga med i språnget och ha bra med eftergift. Då gick det skitbra!
När jag red fram så fick jag syn på något nere på "marken" i ridhuset, det var två små fågelungar ;o . Karin lyfta upp dom och la dom på en hylla typ. Sen såg vi några andra fåglar flyga runt i ridhuset, troligtvis fågelmamman (a) . Då skulle karin lägga dom lite närmare, så mamman kanske kunde hitta sina ungar. Karin försökte lyfta upp den ena fågelungen, då biter den karin rakt i fingret x'D. Karin blir skiträdd och flygar bak, fågeln hoppar ner på marken. Så försöker hon med den andra fågeln, och den gör likadant. Hahah, vi börjar asgarva båda två ;D , tur att vi var ensamma i ridhuset i allafall x'd. Sen gick det bättre, och karin kunde lägga ungarna vid fågelmamman.
Sen travade och skrittade jag av honom, och gick en liten sväng med honom ute. Sen gick jag in med honom, ställde honom i boxen och gav honom mat. Sen putsade jag alla mina saker, idag igen. Sen tog jag bussen hem.

Det var detta vi gjorde på träningen i allafall.
Jag hoppade ett räcke med en grind under, och sen få honom rak efter, hinna svänga till oxern. Det syns inte så bra här, men det blev som en volt. Och sen ut till det andra räcket.
Sen hoppade jag de två räckena efter varandra. För att hitta rätt galopp och så.
Fram mot slutet gick det skitbra! :D




Det har vart väldigt dåligt med bilder nu det senaste. Det blir inte att jag har med kameran nu när jag är ensam uppe i stallet. Och så kul är det inte att kolla på hagbilder. Fast jag vet ju inte vad ni vill se för bilder, något förslag? (:

Sen hängde jag med mammis till eko. I affären bredvid hittade jag ett par svart/vita skor, dom köpte jag.
Sen inne på eko köpte jag helosan sol till garp. :)

Nu kommer jennie strax, så ska hon sova här inatt. Och imorgon åker vi till sjövik, jag hänger med jennie till stallet och så. Sen åker jag upp till garp på eftermiddagen eller kvällen, så är det inte lika varmt. Lilla garpen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback