Hopp-träning

Hopp-träning för karin idag!
Det gick jättebra, garp blev trött och lite seg mot slutet bara. Vi var på den soliga ute banan mitt på dagen, inte så konstigt om han blir trött. <3
I början var han ganska stel, men efter lite jobb blev han mycket bättre. Hoppade på två små kryss i början, han var lugnt och fin och hoppade kanon. Så vi gick över till två räcken, hoppade dom som en åtta och övade på att svängarna skulle bli bra. Hah, ni som har sett vet ju hur mina "snäva" svängar ser ut xd . Vi höjde lite allt efter som, båda hindrena låg på runt 70, det ena lite högre. Så la vi in galopp ombyte, så byggde vi ihop allt till en liten bana. Elr, jag hoppade allt efter varandra.
Karin höjde lite till och jag hoppade, denna gången kändes det som ett litet större språng, men fortfarande lugnt och fint. Efter att ha satt några fler byten travade och skrittade jag av honom.
I slutet määtte vi hindrena, det ena låg på ca 75 och det andra på ca. 85. Det är det högsta jag har hoppat med honom, och det gick skitbra! Garp är verkligen en sån toppen häst.. Han gör allt för sin ryttare! <3
Garp var jätte fin och hoppade super!! Det är sånna här hopp träningar man vill minnas. Där man verkligen känner hur det går frammåt hela tiden, att man utvecklas mer hela tiden, att vi jobbar bättre tillsammans.
Elin johansson (http://eelinhjohansson.blogg.se/) och Ida rocksjö (http://seagramsrefinement.blogg.se/) var med och fotade, tack! <3 . Bilder kommer snart.

Älsklings garppp' <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback