Ridning i grimma!

Åkte upp till stallet tidigt idag, stog och borstade honom jätte länge. Sen tog jag ut honom i grimma och lät honom äta. Hoppade upp och myste med honom, pojken <3 . När han hade fått äta och jag höll på att koka så gick vi ner till hagen, testade att stanna, trava och lite små övningar för att se hur han var i grimma. Det gick suuuuper! Så jag tog en galopp också, så jävla härligt! Sitta i kortbyxor, barbacka i bara grimma och galoppera på långa "tyglar" , that's life (L) . Hoppade en liten stock i hagen med, så härligt! Garp lyssnade jätte bra på allt jag bad om, så detta ska göras om ;d . Sen släppte jag honom och gick till bussen igen (:

Nu har det var jätte varmt i flera dagar i rad nu, har sommaren kommit på riktigt nu då? Det får vi hoppas på, att den här värmen kan hålla i sig. Men kan gå i kortbyxor ute vid 11 på kvällen, så nice!

Tänkte också lägga upp en liten vecko planering för mej och garp. Mest för att jag ska komma ihåg , ah.

Lördag : Rida ut, lugnt.
Söndag : Rida ut, samhället - klättra, blandat med konditionsträning. Fortfarande lugnt, men lite mer krävande.
Måndag : Örks för mej, ridhuset för garp.
Tisdag : Garp vilar, jag åker till ullared med bästa ida ;d .
Onsdag : Rida ut, får se vad jag gör, något kul blir det alltid (:
Torsdag : Hopp-träning förmodligen.
Fredag : Skritta ut i skogen och mysa med killen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback