Ridning - sigge

Idag har jag ridit sigge, ida älskling är på läger, så slipper han stå (: .
Vid 18 tiden kom nettan och hämtade upp mej på vägen hem från ullared, så hämtade vi elin på vägen med. Sen kollade vi på lite saker, och bytte om. Sen gick vi ut och gjorde i ordning hästarna. 
Jag och elin red ut en ganska lång sväng, mycket skritt i skogen och mycket klättring, vilket passar sigge perfekt då han behöver mer muskler.
Vi kom ut vid ett kalhygge, skrittade igenom det. När vi var nästan ute ur det hörde vi en gren knäckas, men vi kunde inte se något djur eller något. Så vi fortsatte. Men sen såg vi att det höga gräset rörde på sig, och efter några sekunder hoppade det ut ett litet rådjur. En jätte liten bebis var det ;d.
Vi fortsatte en bit till, och kom in på en liten stig i skogen. Så hörde jag en gren knäckas ;o .
- elin, du hörde väl inte nån gren knäckas va?
- öhm, jo ;o
- faaaaaaann, tänk så är det en älg???? ;ooo 'ssss
Jag är jätte rädd för älgar, efter det som hände i vintras 's .
Så skrittar elin en liten bit till, och sen säger hon;
- jo, det är en älg. Den står där borta.
Sen hör vi bara hur älgen börjar springa. Vi trodde att det var bort från oss, vilket det nog var, för vi såg den inget mer.
Sen galopperade vi hem typ (: . Sigge kan bocka han (Y) . Haha, så söt :')


Sigge - Seagrams Refinement (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback