Tävling idag!!

Tävlade ju med garp idag som sagt.
Det gick suuuuperbra! <3
Jag hoppade 2 klasser, 50 och 70. Båda var med omhoppning.

Vi skulle lasta vad kvart över 7, så vid kvart över 6 var jag uppe i stallet. Eftersom att garp går ute på nätterna tänkte jag att han kanske var blöt och lerig, så jag ville hinna få honom torr, och sen fixa i ordning honom, och sen lägga in alla saker i bilen/transporten. Så jag tog in honom direkt för att kolla hur han såg ut.
Vi gjorde i ordning dom, och elin och karin släppte ut hästar. Sen lastade vi och åkte iväg.
Alla säger att garp blir hingstig och sånt när han kommer till tävlingsplatser. Så vi var ju beredda på det värsta. Att han tex. inte kommer kunna stå still, vara suuuuper pigg och stark, och ja, vara jätte jobig helt enkelt. Men han höll dig cool lugn hela tiden ;o . Han var lätt att hålla, lätt att ha att göra med. Kändes jätte bra att han höll sig så lugn. Då kunde jag också slappna av och rida på.
Jag skrittade in till framhoppningen nästan direk efter att jag hade gått banan. Han höll sig lugn även där.
Jag hade trott att han skulle vara jättejätte pigg, springa iväg och hålla på. Men han var nästan tvärtom ;o . Det var ju bara 50 cm, så än gjorde det inget direkt. Det kan han ju hoppa stilla stående x'd .
När vi kom ut på banan var har ganska slö. Han hoppade, men allt gick i slow motion, han tog knappt skänklarna ens. Jag kände att det inte gjorde så mkt, satsade på att bara komma runt.
Vi nollade i både grund omgången och omhoppningen, men rundan var långt ifrån bra.

Sen skrittade jag honom en stund, enda tills karin kom och sa att jag skulle gå den nya banan.
Dom som känner mej kanske fattar att jag hade liiiite problem med att lära mej en ny bana. Haha ;d .
Aja iaf, en liten stund innan jag skulle hoppa fram på 60 så kom jag på att jag inte vill faila och hoppa några små mini hinder igen. Så jag och karin gick upp och avanmälde mej på 60 och anmälda mej på 70 ist.
Så det var dags att hoppa fram på 70 ist.
Nu var garp liite piggare än innan, men inte bra. Så jag rejjjsade lite och taggade till honom. Tillslut tog jag till spöt för att få fram honom. Det blev bättre, och i sluet av framhoppningen kändes det faktist bra.
Men sen när jag kom ut på banan blev han slö igen. Jag tryckte på med benen och det gick bättre, men han kändes inte så frammåt, som han brukar. Men jag körde på och det gick faktist bra, enda till hinder nummer 8. Sen glömde jag banan x'd . Efter åttan skulle man svänga typ tillbaka till nian, men självklart rider jag rakt fram och letar efter nästa hinder, som inte finns xd . Och då hör jag karin ; feeeel håll!! Hahhahaha, fail :D .
Men man fick ju hoppade klart banan ändå, och då hoppade jag omhoppningen och klarade det!
Om jag inte hade missat hindret så hade jag dubbel nollat igen, men nu fick jag 4 fel för att jag korsade min väg.

Men jag är jätte nöjd, garp ställde upp jätte bra! <33
Nästa gång ska jag bara vara med lite mer, rida bättre och trycka på mer.
Så nästa tävling är jag taggad på 60 och 70 där med :D .
Nån hästskötare? :D <3

Det kommer bilder i nästa inlägg ((:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback