Hopp-träning för karin!

Hoppträning för karin idag!
Garp har flyttat hage, nu går han med alba och jullan. Två ston, och dessutom unghästar. Han har stått med dom två innan och det har funkat, men inte nu. Alba och jullan går emot garp, så han håller sig ifrån dom, längst ner i hagen. Garpen :( <3 Så han ska nog få byta hage igen, vet inte hur det bli elr vem han ska stå med. Men jag hoppas att det blir något bra den här gången. Det är han värd <3 .
När jag tog in honom gjorde han ingenting, men när jag kom in i stallet och band honom i stallgången så fick han damp. Kunde inte stå still, gnäggade hela tiden, trippade runt och höll på. Testade att försöka lugna honom, tom ge honom hö. Men inget hjälpte, han ville inte ens ha hö ;o . Så jag testade att släppa in honom i boxen, la in hö och så. Han bara flög runt, runt, runt och gnäggade, sket totalt i maten. Vilket absolut inte är hans stil, garp ääälskar mat ^^. När han bara sprang runt blev han ju inte precis lugnare, så jag tog ut honom i gången igen. Han var så rädd så han sket ner sig, FEM gånger ;o . När jag gick och hämtade en grep blev han rädd, trodde att jag gick elr ngt (?) , han typ försökte dra loss grimskaftena och sen vände han på sig när han satt fast ;o . Nora, du vet ju hur dom står, han vände sig HELT 'ss . Sen blev han rädd för att han inte kom loss, och försökte resa sig på bakbenen. Jag blev jätte orolig och sprang dit, lyckades få loss honom direkt, så det hände inget. Efter det lämnade jag honom inte ensam en sekund, tänk om det händer en gång till, och jag inte kan få loss honom?
Men tillslut kom jag ner till ridhuset iaf. Kunde ju inte lämna honom och gå ner och bygga hinder, så det fick vi göra när karin kom. 
Garp skulle trava på stället och gnägga och dampa hela tiden nere i ridhuset   -.- Men sen kom karin och hjälpte mej. Hahah,. Sen kunde jag hoppa upp iaf. Cpe häst -.- . Så byggde hon upp lite hinder, bild kommer (Y)
Red fram ganska länge, för han kändes inte alls bra. Gnäggade HELA tiden, och var inte alls bra. Men med hjälp från karin blev det mkt mkt bättre, och jag började hoppa lite.
Började hoppa fram på ett litet kryss, tills det kändes bra. Karin byggde upp nån studs sak också, vilket jag aldrig har gjort innan. Så i början var jag väldigt ovan, visste inte alls vad jag skulle göra. Men det gick bättre och bättre, tillslut gick det faktist riktigt bra. Vi hade bra tempo och han kom perfekt in och ut. Sen gick vi över till de lite högre hindrena. Travhoppade grinden också, haha. Slow motion kan man säga. Hoppade det några gånger, tills det kändes bra. Sen hoppade jag oxern, stressade upp både mej och garp i början. Så det gick inte alls bra. Men sen blev det bättre. Tillslut satte vi ihop det till en jätte liten bana, elr ah, jag hoppade dom efter varandra xd . Kom fel några gånger, men garp klarar alltid ut oss ur sånna situationer. Älskade ponny, du är för bra för mej. Det blev några bra hopp, men väldigt mkt dåliga idag. Mitt fel.

Blev lite film på träningen, får se om jag orkar ladda in den i datan. Och sen klippa ut bilder elr ngt ;p

Kändes inte alls bra idag, lite kan faktist bero på att garp var stressad och skulle hålla på hela tiden. Jovisst, det blev bättre när jag började hoppa, men då var det jag som tänkte på annat och var okoncentrerad och skit. Men det kan inte gå bra jämt, då uppskattar man inte dom gånger det faktist går bra.


Målade upp i paint vad vi gjorde bara ;p
Inte mobba mina paint-skills :j




Oj, det blev ett jättelångt inlägg, haha (:
Grattis till den som orkade läsa (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback