Älskade ponny!

Garp var super idag! Älskade ponny (L)
Red ut idag, mot rönjane. Jag hade inga förväntningar efter gårdagen, bara rida ut en sväng.
Men jag började redan från början med att vara bestämd mot honom. Fortsatte enda tills han lyssnade perfekt, älskade ponny <3 . Så jag travade och galopperade lite. Garp gick skitfint! Fint i form, kunde öka och minska i både trav och galopp, vilket jag har haft liiite problem med. Så fort jag tog i tyglarna saktade han av, och vi kunde fatta galopp direkt från skritt. Han behöll formen genom nästan hela ridturen! :') <3
Han drog inte ens på hemvägen, då han bara brukar vilja rejjsssa hela vägen hem. Han gick fint och lugnt där med!
Älskade ponny, du är allt jag behöver. <3

Han har fått flytta ifrån jullan och alba nu, så just nu går han själv i sin gamla hage. Jag tycker det är jätte skönt, garp mår inte alls dåligt av att gå själv. Men vi får se om han får gå med någon annan sen. Jag hoppas det blir ngt bra iaf!

Jag tror jag kommer bli sjuk, huvudet känns som det ska sprängas och jag är jätte förkyld. Jävligt härligt, andra dagen på lovet -.-
Onödig fakta (Y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback