Ridning - Knäpp eller knäpp?

Idag har jag haft fullt upp, och har därför inte haft någon tid till att blogga.
Imorse åkte jag upp till garp. Jag hade tänkt rida till rönjane och tillbaka.
Det gick ju bra till en början, han var väldigt pigg och ganska stark. men det gick bra. Han började lugna ner sig, och börjar gå riktigt fint. Men då dyker två andra hästar upp från ingenstans, och garp blir såklart jätte rädd ;o . Varför har jag ingen aning om, men rädd blir han. Han blåser upp sig, och fnyser mot hästarna. Men jag lyckas trycka förbi honom och han lugnar ner sig, så vi fortsätter.
På hemvägen har jag kommit ikapp dom andra hästarna, som bara skrittar medans jag travade och tog nån galopp. När vi närmar oss hästarna ställer de sig i kanten, så jag ska kunna rida förbi. Garp är alltid så pigg på hemvägar, så han var snabbare än de båda stora hästarna, så det var inga problem. När vi närmar oss känner jag att garp spänner sig, och drar sig ut mot andra kanten av vägen. Sen stannar han och vägrar gå frammåt -.- . Jag lägger till spöt, han går några steg frammåt. Men sen får han ryck. Han stegrar, och precis när han landar slänger han sig bakåt och snurrar runt, sen står han och galopperar på stället -.- . Det var ju ingen ide att försöka igen ens. Så börjar dom andra hästarna skritta igen, jag hänger på en liten bit. Sen går dom upp ca. 2 meter i skogen, så jag ska kunna komma förbi nere på vägen.
- Är han lite rädd?
- Öhmm, jaoo.

Hah, rädd, han är bara knäpp x'd
Sen lugnar han ner sig, och jag skrittar hem. Hahahhha, är han knäpp eller knäpp? :D <3

Sen fick jag skjuts hem. Jag fixade mej och sånt, vi skulle på typ kalas eller något. Hah'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback