Ridning

Jag hann inte med bloggen igår. Känns som att jag säger det varje dag nu -.-
I allafall så red jag ut en sväng barbacka.
Tog svängen förbi uddebo, galopperade lite på ovalen. Garp gick jätte fint och han lyssnade verkligen. Ökade och minskade och sånt, det gick super!
Sen fortsatte jag att trava till "cross banan" . Där klättrade jag upp för backen, och sen hittade en liten stig till vänster. Och sen var jag nere igen xd. Så galopperade jag upp till uddebo igen, travade och skrittade hem.
När jag kom fram till lekeryds kiosken igen så kommer det fram en liten tjej och börjar prata med mej ^^,
- är det en flickhäst eller en killhäst?
- det är en kille (:
- får jag rida? :D
- öhmm. kan vi ta det en annan gång? x'd
Hahah, jag kommer ju inte träffa henne igen ändå. Hah'

Sen red jag hem, stog och borstade honom skitlänge. Gav honom havre, och putsade våra saker.
- det nya tränset
- det gamla tränset
- sadeln
- martingalet
- svarta senskydd
- vita senskydd
- rosa senskydd
- torkade även av dom bruna sen skydden, och mina boots

Sen gick jag ut till ridhuset. Där var essi som red mazella. Hah, jätte kul att se :)
Sen tog jag bussen hem, och träffade jennie.
Vi köpte pizza och sånt. Mys <3


Nu ska jag snart in till stan. Får se vad det blir, finns lite saker som jag behöver i allafall.

Ida är på ridläger, så jag ska rida sigge. Så i eftermiddag tar jag bussen dit och rider ut med elin och sissel <3 . Trevlans (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback