Garp - 9 november

´Vad ska man säga.. Allt går upp och ner, precis som idag. Jag red ut i snöstorm, hade täcke och tjock jacka. Suuuupermysigt!
Dock var inte Garp på bästa humör.. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Jag tänkte att han skulle vara riktigt pigg och vilja springa i snön. Men han var mer tittag, om man säger så. Han var ganska pigg, men mest rädd för allt och alla. Flög rakt upp i luften för ingenting. kunde inte gå raktfram, utan vi vinglade fram på vägen. Allt kändes helt konstigt...
Jag försökte ta en väg som jag inte trodde skulle ara så hal, men jag hade helt fel. Vi halkade runt hela ridturen. På en väg i skogen gick det att trava, men annars var det mest skritt som gällde. Det passar oss inte alls, eftersom att Garp hinner tänka på allt annat. Hinner hitta saker att vara rädd för, och hitta på en massa annat bus. Så det blev endel lufthopp och annat ^^, höll på att åka av där några gånger. Men lyckades kravla mej upp i sadeln igen, och tur var väl det!
Garp som aldrig har vart rädd för bilar, var det idag. Det kom en vanlig bil, och helt plötsligt var vi nere på ett fält. När vi var ca. 30 meter från vägen kom det en buss, Garp flög rakt upp i luften och halkade på isen. Lilla ponnyn :( <3
Det blev inte mycket till ridpass, så när vi kom tillbaka gick jag ner till ridhuset och red lite. Travade och galopperade honom i lång och låg form. Försökte bara att få honom lugn och ha fokus på mej utan att jag ska behöva göra mycket hjälper och tvinga honom att lyssna och göra som jag vill. Nu känns det som att det håller på att vända för oss, han lyssnar på mej och jag har lärt mej hur jag ska göra. Det känns toppen! :)
Så ja, det gick både jätte bra och dåligt idag, men det kan inte gå bra jämt!


Kommentarer
Postat av: nora christiansson

Brodda! (Y) <3

2010-11-09 @ 22:12:50
URL: http://ponyrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback