Hopp-träning!

Hopp-tränade för jonna idag! Gick skitbra :'DD
När jag red fram kände jag direkt vilket humör han var på - pigg och glad, men ändå känslig i munnen och har viljan att göra rätt. Det kändes jättebra!
Jag jobbade honom låg och försökte få honom att slappna av. Han blir lätt uppstressad och stark, så jag ska försöka att jobba honom så inför varje ridpass. Få honom att ha fokus på mej och inte hindrena som står där, eller galoppsträckan vi har framför oss. Genom att jag släpper efter på tygeln och rider honom i lägre form blir han inte sådär hård i munnen. Så jag hoppas att det ska funka!

Sen hoppade vi fram på några hinder, och hoppade sen en bana på några hinder.
Allt flöt på bra, och garp var suuuuper!
(Bilden är bara slarvigt gjord, inga hinder korsar varandra i verkligenheten. Liksom, det är lättare att ta sig fram till hindrena osv. Det syns inte så bra på bilden. Hah')

1. Vanligt hinder på ca. 70 cm.
2. Högersväng, runt kombinationen och sen svänga direkt efter den så man hinner få en rak linje till 2an.
3&4. Vänstersväng till kombinationen.
5. Runt alltihop i en vänstersväng till vattenmattan.
6&7. Högersväng till kombinationen.
8. Runt alltihop till en galoppbom, byt galopp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback