Praktik hos Erica Lantz

Jag har inte skrivit om praktiken något, det har jag valt att inte göra eftersom att jag inte har vetat hur jag ska göra i fortsättningen. Men jag har gjort mitt val, och jag är jättenöjd! Min prao är toppen!

Dag 1:
Vi gick igenom allt som ska göras på en dag, bla. mockning, putsning, mat för hela dagen, täcken, in och ut med hästar, longering & ridning. Ja, allt man kan tänka sig.
Jag red en häst som heter Irma, ett fux sto. För min del gick ridning åt helvete. Nästan första gången jag rider storhäst, och med min storlek är det inte så lätt. Man känner sig så liten, det går liksom inte att göra något! Så det gick inte alls bra..

Dag 2:
Var hemma.. Tankarna snurrade, jag visste varken ut eller in.

Dag 3:
Vi fick göra alla "sysslor" mer för oss själva, alltså lära oss att klara ut olika saker på egen hand. Erica och Emma fanns alltid tillgängliga, så det var bara att fråga om det var något. Vi fixade endel, men frågade mycket osv. Det vi fick göra var; Hö & mat, mockning, putsning, släppa in och ut hästar, rida mm. Vi fick även passa tider och reda ut olika saker. Alltså komma närmare och närmare att klara sig själv.
Jag red en annan häst, alltså inte samma som i måndags. Jag red en äldre häst som heter Carisma. Det gick sådär, bättre än gårdagen men långt ifrån bra. Men ja, helt okej för att vara första gången jag rider henne, storhäst och ja :)

Dag 4:
Idag har dagen varit toppen! Vi klarade det mesta själva, fixade stallet själva på morgonen osv. Felicia red Bonny, Elin red Irma, och jag fick lilla ponnyn Jack.
Hilin Jack The Lad är Ericas lilla b-ponny hingst. Suuupersöt, med en sån utstrålning! Lätt att hantera, stötte inte på några problem alls. Han är väldigt hingstig i sättet, men vafan liksom? Inte så konstigt kanske ^^,
Ridningen gick kanon! Jack var super fin och lyssnade toppen!
Hahaha, jag är helt kär i ponnyn! Finns ingen sötare b-ponny.. (L)

Imorgon ska jag försöka få med mej kameran. Så kanske det blir lite bilder på hästarna. Det blir lättare för er att veta vilka hästar som vi rider och pratar om. Hoppas det uppskattas! :)
Men som sagt, vi får se om jag får med mej den, och om det blir några bra bilder. Men vi får hoppas på det bästa! :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh, erica är världens bästa o ha praktik hos :D är där en gång i veckan o hon e verkligen super!

2011-08-14 @ 20:44:23
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback