Garp - 30 novemer

Ponnybus var helt underbar idag!
Eftersom att jag inte har kunnat rida ut det sista, så har jag fått variera ridhus arbetet så mycket som går. Idag åkte jag upp mitt på dan, jag var ensam i stallet och ridhuset. Så jag tog chansen att släppa honom i ridhuset och bara låta honom göra vad han vill. Låta honom bestämma allt. Och det var uppskattat kan jag lova!
Första gången jag sett honom göra sånna jääävla bocksprång! Man såg verkligen hur det lös i ögonen på honom, hur lycklig han var... :')
Först lät jag honom springa av sig. Jag väntade tills han var klar, tills han inte ville springa mer. Då testade jag lite olika övningar för att få honom att ha fokus på mej. Det gick jättebra! Efter några försök så kunde jag kalla in honom i både skritt och trav. Det var första gången vi tränade på sånt!
Sen tränade vi på bakdelsvändningar och sidvärtsrörelser från marken. Han förstod inte riktigt bakdelsvändningarna, men efter övning så satt det också! Det finns mycket mer att jobba med, men det kändes så kul att det funkade idag!
Jag var lycklig, lyckligare än jag vart på väääldigt länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback