Garp - 1 september

Jag hade tänkt rida ut med elvira idag, lite lugnt och så. Men sen kommer det fram att jag har tagit fel på dagarna, så det är imorgon hon ska rida rubin. Fail!!
Så det blev ett dressyrpass i ridhuset istället. Så sjukt lyckat! <3

Jag red fram ordentligt, han mjuknade i både kroppen och munnen. Han blev riktigt mjuk och fin!
I skritten jobbade jag mycket med volter, öppnor, slutor. Övergick sen till trav och gjorde samma sak. Sen galopperade jag, lät honom rejsa ett varv. Fångade sen upp honom och började jobba med en massa volter, för att få honom ställd och mjuk i munnen. Sen en skrittpaus, och sen började jag jobba honom i galopp igen. La till lite galopp ombyten med. Red i åttvolter tills bytena satt, sen testade jag att rida i serpentiner. Det gick jättebra!
Det blev ett riktigt dressyrpass, det behövde vi verkligen!
Det känns som att det börjar vända nu, att det går frammåt igen!


Älskade ponny, du är underbar.
Du är allt för mej, jag klarar mej inte utan dej. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback