Garp - 9 september

Idag red jag ut med elvira, det var tänkt som en lugn skritt tur barbacka. Det blev det dock inte...
Garp var helt okej i början, lyssnade lite halvt och så. Haha, hellre det än att han inte lyssnar alls x) Vi skrittade bort mot rönjane. In i skogen och klättrade lite, garp skötte sig toppen! Sen testade vi att trava och galoppera lite. Garp var ju pigg som vanligt, men annars jätte bra. Han började fjanta sig vid en gårdsplan. Låtsades vara trädd för allt osv, cpe :*
Men sen lyssnade han helt okej igen, galopperade lite till och det gick bra. Men sen när vi kom till gårdsplanen igen, fast nu från andra hållet. Då får han damp o:
Han blir "rädd" för en sten, jag tvingar fram honom. Då får han ryck och försöker sticka, och när jag försöker hålla i honom vill han resa sig. Jag sitter ju barbacka, inte så kul att sitta på en stegrande häst då... 's Sen försökte jag att vända runt honom, alltså bortåt. Så han inte får för sig att springa hem. Men det gick inte, han tog bettet och kastade sig in i en jäääävla galopp. Drar upp för backen, där får jag stopp. -.-
Elvira var också barbacka, på en stimmig rubin. Och det blir inte precis bättre av att garp sticker. Han vill ju dra efter, och rejsar upp för backen med en massa lufthopp. Men elvira får stopp, utan att flyga av...
Förlåt... <3

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

L i l l a   p o n n y n . .
V a d   ä r   d e t   s o m   h ä n d e r ?

Kommentarer
Postat av: Elvira

Det är lugnt vännen, känn inte så nu har jag ja ju sagt till dig! Vi klarade ju oss båda två, & jag måste säga att jag tyckte det var rätt spännande xD<33

2010-09-10 @ 08:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback