Garp - 19 fabruari

Idag hade jag tänkt mig ett ordentligt dressyrpass i ridhuset. Men det sket sig direkt. Redan när jag gjorde iordning honom märkte jag att han var annorlunda. Han kunde inte stå stilla, han blev rädd för minsta lilla, han var "upp-käftig" HAHA. Liksom, han gjorde allt för att bossa över mig. Och man har inte så mycket att sätta emot kan jag säga.. Men vi kom ner till ridhuset och jag hoppade upp.
Han ville inte skritta ett steg! Garp brukar nästan vara lat (han är inte lat, men jämfört med hur han är ute där han är näst intill het känns det så :p), men nu var han helt annorlunda! Jag kunde tillslut få honom att skritta, dock satt jag hela tiden och "prrrrrroade". Traven var springig och studsig, så jag tänkte galoppera lite för att se om han släppte oss och blev lite lugnare. Men det blev han absolut inte. Det började med att han stack iväg i 190 km/h. Jag fick inte stopp på honom (WTF?!). Jag gjorde volter, volter och volter, skänkelvikningar i alla gångarter osv, allt för att lunga honom. Men ingenting hjälpte. Jag kämpade på enda tills jag insåg att detta inte kommer att leda till något bra. Så jag travade & skrittade av honom och gick sedan in till stallet.
Jag undrar verkligen vad som hade flugit i honom, detta är absolut inte likt honom. Han är INTE den som slänger upp huvudet och springer! (Inte i ridhuset menar jag nu ;p) Känner mig inte alls pepp på dressyr-träning på måndag längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback