Dag 1

Presentera dig och din häst

Jag heter Elin, vilket de flesta redan visste antar jag? Jag bor i Huskvarna och går på AD (Alfred dalinskolan) i årskurs 9. Allstå ska vi snart söka till gymnasie, och jag har inte en aning! Sitter här med lite smått panik och funderar på vad jag vill, men framför allt vad mina betyg räcker till.



HAHAHA, jag bjuder på de här två bilderna. Omg...



Jag rider en helt fantastisk liten d-ponny vid namn Fredriksbergs Garp. Han är född den 10 april 1987, alltså är han nästan 24 år. Han är av rasen New forest. Garp ägs av Jonna Friman och har även blivit tävlat en del av henne. De har startat New forest sm tillsammans, mer vet jag inte. Med tidigare ägaren är han tävlat lite mer tror jag. Jag vet inte så mycket om det, bara att han har gått höga klasser i dressyr, hoppning och fälttävlan. Han är väldigt rolig att rida, det är så varierat. I ridhuset när det är dressyr är han skolad så att där är det ryttaren som bestämmer fullt ut, han ska hålla sig lugn osv. Han lyssnar väldigt bra på alla hjälper, han försöker verkligen att göra rätt! Vid hoppning är det olika från gång till gång. Vissa dagar är han lugn, väntar på ryttaren och hoppar riktigt bra. Men vissa dagar är det bara fullfart och kasta sig över första bästa hinder som gäller. Men vi jobbar på att ha bra framåt bjudning, utan att vi race’ar. När vi rider ut är han som en helt annan häst! Då är det bara race som gäller, han kan bli riktigt het och stark. Har man väl galopperat en gång så går det inte att skritta normalt sen, HAHAH. Men han gör absolut inget dumt, det enda är lite små glädjesprång. 23 år, och helt underbar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback