Dag 8

Fick lite olika förslag på vad jag skulle skriva på dag åtta. Men jag väljer ut det jag helst vill skriva om. Eftersom att detta främst är en hästiniktad blogg så skriver jag om de två hästrelaterade ämnen jag fick in.

Börjar med att skriva om den första hästen jag red. Första hästen jag red var en maxad d-ponny vid namn Northon. Honom red jag några gånger på s.k. knatteridning, med ledare. Hehe..

Sen fick jag också in en fråga om jag kunde skriva om mitt första minne med Garp. Hehe, ursh.. Jag red ut på en 22årig pigg ponny, som dessutom hade vilat ett halvår. Ursh, så fort jag ville trava så stack han med mej. Och när vi vände hemmåt blev han så pigg att jag inte kunde hålla honom. Nora fick då hoppa upp istället och jag fick rida på hennes ponny tillbaka till stallet.
Men jag tänkte att "alla" älskar det här med hästar om man bara ger det en chans. Så jag gav inte upp. Jag red honom mer och mer, lärde mej mer och mer.

Ja, det blev små korta texter. Hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback