Sjukt!

En 38-åring från Falun har åtalats för vårdslöshet i trafik efter att bland annat ha kört på ett hästekipage.

Mannen ska den 23 oktober 2009 ha brustit väsentligt i omsorg och varsamhet vid en färd mellan Källviksvägen och Främby udde. Efter att ha kört avsevärt fortare än tillåtet kom han över på fel sida i en kurva, vilket resulterade i att han körde på ett hästekipage.
Mannen förnekar brott skriver Dalarna Tidningar.

Artikeln hittar ni HÄR på ridsport.

Jag vet mycket väl att det är en gammal artikel, men jag tycker att det är värt att skriva om ändå. Jag tycker det är sjukt att sånt här ska hända, jag förstår inte hur vissa människor kör bil. Har man körkort så måste man väl förstå att man inte ska kör alldeles för fort förbi en häst och ryttare. Har man tagit körkort så borde man kunna köra bil och ha lärt sig hur man kör, men icke. Jag blir så arg på sånt här, det är så respektlöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback